fredag, oktober 28, 2011

Fredag

Hei
Endelig er jeg hjemme etter mange uker med en herlig fereie med reiefølge. Kroatsia er og annbefalle god mat,drikke hyggelig mennesker. Vi hadde 30+ ialle dagene ved kysten med masse historikk fra den gamle byen Trogir. dette blir ikke første eller siste tur til Kroatsia ,øya Hvar er neste reisemål av sommerferie på høsten .Hjemmeturen ble dramatisk så kansje vi velger og reise om Frankrike neste gang.Vi hadde alt fra storm fra kysten.Kyst veien ble stengt begge veier,draugen fra fjellene tok riktig tak i bilen så skjønner veldig godt at kystveiene ble stengt ,havet ble vedig nær og havne ut i med bilene våres .Vi hadde da ikke noe annet alternativ og reise opp i fjellene ,på toppen begynte marerittet 960 m.over h kom snøværet og vi skulle da bratt ned til ca. 400 m.med stupet på 200-300 rett ned på høyresiden ,jeg har aldrig hvert så redd i mitt liv ,flere ganger spurte jeg Roy om kjettingene var med .Så regnet med at de ikke var tatt ut av bilen.Det hadde han gjort SKILLSMISSEGRUNN jeg har truet med det ,nå blir di satt fast med lås .Aldrig mer på sommerdekk over fjellet uten kjetting på sommerdekk. foresen så krever Østerike at det skal hvere 3 kjettinger i bilen ellers så kan det koste dyrt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Velg kommentartype fra 'rulleboksen' under.
Velg gjerne anonym, men underskriv kommentaren din med navn og emailadresse.